Ostoskorisi on tyhjä

Tuki

Etusivu / Tuki
Tietokoneen korjaus & huolto

Tietokoneen perushuolto, korjaus, virusten poisto ja puhdistus alkaen 39 € (sis 24% alv). Pyrimme suorittamaan huolto-/korjaustoimenpiteen samana päivänä.

Tietokonehuolto tapahtuu myymälässämme tai tarpeen vaatiessa paikan päällä asiakkaan luona. Teemme tarvittaessa kotikäyntejä hyvinkin nopealla aikataululla. Kotikäyntiä varten soita 050-4048902.

Alla eri valmistajien yhteystiedot takku/huoltoa varten:

Acer

Tekninen tuki & takuuhuollot

Tuki palvelee ongelmissa, jotka liittyvät Acer -tietokoneen tai sen mukana tulleiden ohjelmien käyttöön seuraavin rajoituksin:

  • Ohjelmistotuki 6 kuukautta laitteen ostopäivästä
  • Laitteistotuki samanpituinen kuin laitetakuu

 

RMA-pyynnöt tulee hoitaa alla olevan linkin kautta:
http://www.acer.com/ac/fi/FI/content/service-contac t

Kolmannen osapuolen tulostimien, kuvanlukijoiden, tai ongelmiin muiden Acerista riippumattomien laitteiden kanssa, saa teknistä tukea lisälaitteen valmistajalta.

Laiteviat Acer - tietokoneissa
Kun epäilet Acer -tietokoneeseen tulleen huoltoa vaativaa vikaa, voit olla yhteydessä Acerin asiakaspalveluun tai Acer jälleenmyyjääsi.

Ennen yhteydenottoa, ota seuraavat tiedot esille, sillä tarvittavan tiedon saaminen yhdellä kertaa nopeuttaa huomattavasti asian selvittämistä:

  • viallisen laitteen malli ja sarjanumero
  • ostokuitti
  • mahdollisimman tarkka vikaseloste. Etenkin mahdolliset virheilmoitukset ovat tärkeitä ongelman ratkaisemisen kannalta.
  • omat yhteystietosi

 

Asiakaspalvelu palvelee arkisin klo 10.00 - 17.00 numerossa (09) 276 5145.

Acer tuotteitta koskevia teknisiä kysymyksiä voi lähettää myös http://support.acer-euro.com/request/fi/index.html kautta.

Allied-Telesis

Tuotteenpalautuksen oikeutus "RMA" (myös DOA vaihdot):
Mene osoitteeseen: https://atportal.force.com/Support/CustomerCommunityHome

  • Tee tunnukset portaaliin ja täytä RMA numerohakemus.
  • Tämän jälkeen saat ohjeet ja tiedot palautukselle.

 

 

APC

APC by Schneider Electric yhteystiedot:
Puh: 010 44 66 10 / vaihde
010 8374 610 / myynti
010 8374 630 / huoltopalvelut (ei kuluttajatuotteet)
010 8374 650 / hallinto

Takuuasiat (RMA), kuluttaja- ja alle 10kVA tuotteiden huoltopalvelut, myyntikysymykset:
Puh: 0800 115 308 ilmaisnumero (suomi, ruotsi, englanti)
Websupport: http://www.apc.com/support 
Email: customercare.nordic@schneider-electric.com

Palautteet ja RMA-asiat hoituvat myös My Support- webin kautta loggautumalla sisään ja täyttämallä kaavake osoitteessa:http://www.apc.com/support/contact/

Apple

iPhone DOA ohjeistus
DOA ohjeistus iPhone (.pdf)

Muut Apple tuotteet:
DOA
Ota aina ensin yhteys Apple Careen:
Puh: 0800-96162 (ppm)
ma - pe klo 9.00 - 20.00

Tarvitaan:

  • Laitteen sarjanumero
  • Laitteen ostopäivä

 

Apple Care antaa asiakkaalle toimintaohjeet ja tapaukselle case- ID:n.

 

  • Apple Care saattaa joissakin tapauksissa sanoa heti, että tuote on DOA. DOA-aika on 90 pv, minkä sisällä jälleenmyyjän tulee olla yhteydessä ALSOon. DOA aika lasketaan maahantulo ajasta, joten DOAn voimassaolo täytyy tarkistaa ALSOlta. 90 pvän DOA aikaa ei siis lasketa osto hetkestä.
  • Loppuasiakas palauttaa koneen jälleenmyyjälle tai suoraan Applen valtuuttamalle huollolle. (Huom! ALSO ei ole huoltoyritys, joten kone ei palaudu ALSOlle kuin DOA-tapauksissa, DOA-ajan puitteissa)
  • Valtuutettu huolto tutkii laitteen ja kertoo, onko tuote DOA vai huollon alainen
  • Jos tuote on DOA, tuote palautuu tukkurille.
  • ALSO pidättää oikeuden hylätä DOA menettelyn ja palauttaa laitteen jälleenmyyjälle, jos Apple ei hyväksy laitetta tarkistuksessa DOA menettelyyn piiriin.

 

Asus

Asuksen komponentit (emolevyt, modeemit yms.) ja tarvikkeet tulevat ALSOIle.
Muut tuotteet Asuksen kautta. Katso ohjeet liitteeltä:
ASUS -tuotteiden takuu ja DOA-ohjeet (.pdf)

ASUS palvelin- ja työasematuotteilla on tarjolla Advance Replacement Service (ARS) –palvelu seuraavalle työpäivälle (NBD). Ohjeet tukipyyntöön täältä:https://www.asus.com/uk/support/FAQ/1008385/

Asustor

Asustor laitteilla on kolmen vuoden takuu ostopäivästä alkaen. Jos laitteeseen tulee vika, jälleenmyyjän tai loppukäyttäjän tulee olla yhteydessä Asustor tukeen ja hakea sieltä palautuslupa laitteelle osoitteesta support.asustor.com.

Palautusluvan saatuanne voitte hakea edelleen ALSO Finlandilta RMA-luvan laitteelle, jolloin korvaamme laitteen uudella myyntipakkauksella tai hyvitämme sen, mikäli korvaavaa laitetta ei ole saatavilla. ALSO Finland ei hyväksy RMA-hakemuksia ilman ASUSTOR support ticket-numeroa.

Belkin

RMA hoidetaan ALSOn takuuvaihdon kautta.

Belkin-takuu kytketyille laitteille:

Jos kyseessä on normaali takuuvaihtotapaus ja takuuvaihtoon on tulossa pelkkä ylijännitesuoja, jälleenmyyjä hakee ALSOlta RMA-numeron normaalin prosessin mukaan.

Mikäli on kyse rikkoontuneesta laitteesta, joka on ollut kytkettynä Belkin ylijännitesuojaan, korvausvaatimuksenne Belkin Limited -yhtiötä kohtaan käsitellään seuraavien ehtojen alaisesti: (huom. Tarkista "Connected Equipment Warranty -takuuehdot ensin - info löytyy tuotepaketista)

Belkin Components Limited korjaa tai vaihtaa valintansa mukaan laitteen ("Kytketty laite"), jota transiettijännite, ylijänniteaalto/lyhytaikainen huippu tai salamanisku on vioittanut ("Tapahtuma"), kun se on liitetty oikein Belkin-ylijännitesuojan lävitse kunnolla johdotettuun suojamaadoitettuun voimajohtaoon ("Belkin-takuu Kytketyille laitteille"). Malleissa F9H110VEGCW, F9H410EG2M, F9S620EG2M, F9S620EG4M, F9S623EG2M, F9S524EG2M, F9S520EG2M, F9M820EG2M, F9M820EG4M, F9M823EG2M, F9M724EG2M ja F9G726EG3M-GRY puhelinlinjan on oltava oikein liitetty ja asennettu).

Kaikki takuut ovat mitättömiä, jos Belkin-ylijännitesuoja on huonosti asennettu, jos sitä on muutettu tai vahingoitettu joillakin tavoin, tai jos kytkettyä laitetta ei käytetty normaaleissa käyttöoloissa tai etikettien ja ohjeiden mukaisesti. Kaikki Belkin-ylijännitesuojat on liitettävä suoraan voimanlähteeseen eikä niitä saa ketjuttaa muiden voimanlähteiden, UPS:n, muiden ylijännitesuojien tai jatkojohtojen kanssa. Kaikki sellaiset asennukset mitätöivät tässä dokumentissa annetut takuut. Belkin-takuu Kytketyille laitteille ei suojaa ylivoimaisia esteitä (muita kuin salamaniskuja), kuten tulvia tai maanjäristyksiä tai sotia vastaan, ei myöskään vandalismia, varkautta, normaalia kulumista, eroosiota, loppuun kulutusta, vanhentuneisuutta, väärinkäyttöä, alhaisen jännitteen häiriöistä johtuvia vaurioita (esim. Brownout tai riippumat), valtuuttamatonta ohjelmaa tai järjestelmälaitteen modifiointia tai muuntelua vastaan.

Belkin ylijännitesuojien takuuehdot ja korvaushakemuslomake (.doc)

1. Belkin-tuote tulee palauttaa Belkinille. Suosittelemme käyttämään kuriiripalvelua, joka toimittaa viitenumeron paketinjälijitystä varten. Belkin Limited ei ole vastuussa, mikäli tuote hukkuu matkalla. Korvausvaatimustanne ei voida käsitellä, mikäli tuote ei saavu perille. Postituskuluista vastaa ostaja, mutta Belkin hyvittää postikulut asiakkaan pankkitilille jälkeenpäin takuusumman mukana (olettaen että Connected Equipment Warranty -takuuehdot täyttyvät). Postita tuote seuraavaan osoitteeseen kuriirilla, joka toimittaa jäljitysnumeron (tracking number):

Surge Claim Department
Belkin Limited
Express Business Park
Shipton Way
Rushden
NN10 6GL
UK

2. Liitä mukaan kopio Belkin-tuotteen ostokuitista ja kopio tästä korvausvaatimuksesta allekirjoituksella ja päiväyksellä varustettuna. Liitä mukaan myös kaikki oleelliset kuitit ja korjaustodistukset vahingoittuneista laitteista. Dokumenttien puute saattaa viivästyttää korjausvaatimuksen käsittelyä.

3. Mikäli emme vastaanota ylijännitesuojaa (surge protector) 30 työpäivän sisällä tämän korvausvaatimuksen lähettämisestä, Belkin Limited katsoo virallisesti tapauksen suljetuksi.

4. Pidä kaikki kopiot rahtikuiteista tai paketinjäljitysnumero tallessa tulevaa viitettä varten. Korvausvaatimuksenne mitätöidään, mikäli Belkin ei vastaanota tuotetta.

5. Mikäli ilmenee jotain kysyttävää, ole ystävällinen ja lue läpi Belkin Connected Equipment Warranty. Voit tarkastaa korvausvaatimuksenne tilan tai kysyä lisätietoja soittamalla Belkin Limited asiakaspalveluun numeroon 0771 400453.

FAQ – Usein kysytyt kysymykset (.pdf)

 

BenQ

3 vuoden vaihtolaitetakuu:
Takuuseloste 2017 (.pdf)

Bluebiit

Huolto ja takuu hoituu suoraan valmistajan kautta. Tarkemmat ohjeet löytyy valmistajan sivuilta:
https://bluebiit.com/pages/huolto-ja-palautus

Brother

Brother tuotteiden takuukäytäntö
Takuuaikana edellytämme, että ensin ollaan yhteydessä Brother Finlandiin, jolloin määritellään miten ko. tapauksessa menetellään. Takuu korjauksen suorittaa Brother Finland Oy tai valtuutettu piirihuolto.

Brother Finland
Honkanummentie 2 
01260 Vantaa

HUOLTO PUHELINNUMEROT:
JÄLLEENMYYJÄT
Arkisin klo 08:00 - 16:00
09 875 92 277

HUOLTO EMAIL:
jmtuki@brother.fi

KULUTTAJAT
Arkisin klo 09:00 - 17:30
09 875 92 288 
Ilmainen puhelintuki ja huoltokyselyt.

Pidä koneesi malli ja sarjanumero käden ulottuvilla

Candy Hoover

Huoltoon/takuuseen liittyvissä asioissa aina ensin yhteys asiakaspalvelukeskukseen, puh. 09 42 72 0202.
Avoinna: Maanantai - Perjantai klo 8:00 – 17:30.

Contour Design

Contour Design panostaa tuotteidensa laatuun ja olemme ylpeitä voidessamme tarjota ammattilaistasoisia luotettavia laitteita asiakkaillemme. Siksi myönnämme 2 vuoden takuun kaikille Contour Designin tuotteille ja takuuaika alkaa ostopäivästä.

Jos Contour Designin tuote aiheuttaa ongelmia, niin pyydämme tutustumaan usein kysyttyjen kysymysten sivuun tai täyttämään takuu- ja palautuslomakkeen nettisivuiltamme: http://contourdesign.fi/support/

Takuuaikana D-Link sitoutuu korvaamaan viallisen tuotteen vaihtotuotteella, jonka ominaisuudet ovat samat tai paremmat kuin alkuperäisellä. Vaihdettuun tuotteeseen kohdistuu luonnollisesti alkuperäinen takuuaika. Vaihtolaite voi olla korjattu laite ja sen malli voi erota alkuperäisestä, kunhan ominaisuudet ovat alkuperäiseen laitteeseen verrattuna samat tai paremmat. Vaihtotuote tai -osat voivat sisältää korjattuja tai kunnostettuja osia tai komponentteja.

D-Link Technical Support Centre
Takuuosasto
Avoinna ark 9-21
HINTA 4.02€ / tukitapaus (takuutapaukset maksuttomia)

Yritys- ja jälleenmyyjätuki nro 0200 5555 7 (ppm)

D-Link tekninen tuki ja takuut 
Lisää asennusapua / Teknistä tukea suoraa D-Linkiltä (pdf )

 

Eaton

Eaton huoltokeskus
Koskelontie 25
PL 54
02921, Espoo
Puh. (09) 452 661
Faksi (09) 452 66568 
Huolto@eaton.com

EATON TAKUUVAIHTOPROSESSI (myös DOA tapaukset)
Toimita sähköpostilla seuraavat tiedot Eatonille osoitteeseen huolto@eaton.com

  • Yrityksen nimi ja y-tunnus (jolla vikaantunut laite on)
  • Laskutus- ja toimitusosoite
  • Toimituksen yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköpostiosoite
  • Laitteen malli, osanumero (p/n) ja sarjanumero (s/n)

 

Eaton kirjaa vaihdon järjestelmäänsä ilmoitetuilla tiedoilla ja lähettää tilausvahvistuksena RMA - lomakkeen sähköpostitse yhteyttä ottaneelle henkilölle.

Toimitusaika varastossa oleville laitteille on noin viikko, muille noin 2-3 viikkoa

Vikaantuneen laitteen asiakas palauttaa Eatonille saatuaan korvaavan laitteen. Korvaavan laitteen mukana on RMA – lomake, josta löytyy palautusohjeet vikaantuneelle laitteelle. Ohjeita noudattamalla asiakas varmistaa takuuvaihdon veloituksettomuuden itselleen ja laitteen palautumisen Eatonille. RMA – lomakkeesta tulee laittaa kopio vikaantuneen laitteen mukaan pakettiin.

Mikäli asiakas ei palauta vikaantunutta laitetta, on Eatonilla oikeus laskuttaa laite asiakkaalta. Korvaavan laitteen takuu on sama kuin alkuperäisen laitteen. Lisätietoja takuuvaihtoprosessista saa sähköpostitse huolto@eaton.com

Epson

Ota yhteyttä takuuhuolto kysymyksissä: www.epson.fi tai soittamalla numeroon: 0201 552 090 (auki arkisin klo 9 - 18). Tukipalvelu on asiakkaalle ilmainen. Asiakas maksaa vain normaalin operaattorin perimän puhelumaksun (kiinteästä linjasta 0,09€ per puhelu + 0,02€ per minuutti, jonotus on maksuton).

Mikäli saatte Epsonilta heidän DOA tapausnumeron, niin hakekaa ALSOlta vielä RMA numero tuotteen palautusta varten osoitteesta:takuuvaihto@also.com

F-secure

Tuki Retail ja Lisenssi tuotteille:

  • Loppuasiakkaille (09) 2520 5050 (ma-pe 8:00-18:00)
  • Jälleenmyyjille 09 2520 7060 (klo 8-18 suomeksi, 24/7 englanninkielisenä)

 

Fuji Finland

Kamerahuolto
PL 60
01301 Vantaa
puh. 09 - 825 951
fax: 09 - 870 3818
email: fuji@fuji.fi
www.fuji.fi

Fujitsu

Takuulaajennusten sisältö:

Collect & Return: Nouto-palautuspalvelu eli viallinen laite noudetaan asiakkaalta ja toimitetaan korjattuna takaisin. Joissakin tapauksissa valmistaja voi ehdottaa asiakkaalle että he itse toimittavat laitteen huoltoon ja näin korjausprosessi nopeutuu. Tällöin toimituskuluja ei korvata.

On Site: Laite pyritään korjaamaan paikan päällä. Jos laitetta ei kuitenkaan voida korjata paikan päällä tai sen korjaus on tehokkaampaa ottamalla laite mukaan, niin asentaja tekee näin ja laite toimitetaan korjattuna takaisin. Yleensä laitteet saadaan korjattua paikan päällä koska vika pyritään diagnosoimaan jo ennen korjauskäyntiä. Näin varmistetaan että asentajalla on oikeat varaosat mukana.

On Site Exchange: Vikaantunut laite vaihdetaan asiakkaalla paikan päällä.

Viallisissa/puutteellisissa Fujitsu tuotteissa ota yhteyttä PUH 0800 05979
Äänivalinta-vaihtoehdot
Huoltokutsut: doa-laitteet, puuttuvat irtotavarat, Blueline-oheislaitteet 
Koti-PC:den tekninen tuki (Scaleo) 
Kannettavien tekninen tuki (Amilo, Amilo Pro, Esprimo Mobile, Lifebook) 
Yritystyöasemien tekninen tuki (Esprimo, Esprimo Edition, Celsius) 
Palvelinjärjestelmien tekninen tuki (Primergy)

Voit lähettää ilmoituksen ilmoituksen myös e-mailitse osoitteeseen: tuki@ts.fujitsu.com

Aina tehdessäsi ilmoitusta viasta/puutoksesta, varaa esille laitteen sarjanumero sekä varaudu kertomaan aika, jolloin laite on hankittu. Irtotavaroiksi lasketaan hiiri, näppäimistö, kaiuttimet, ohjekirjat, ohjelmistot ja Drivers&Utilities-CD tai vastaava.

Varaosapalvelu
Infocare CS Oy (ent. Powermill)
(09) 56186 130
www.infocare.fi 
huolto@infocare.fi

 

Handan ja LA Digital

Handan ja LA Digital:in tallentavat digiboksit

Huolto:
Laatuantenni OY
Rälssintie 4 
00720 Helsinki
Huollon tukinumero : + 358 (0) 20 7419 631 9.00 - 15.00

Postin sop:numero 612 727
Matkahuollon sop:numero 09401700

Handan Digisovittimen vaihtotakuu (pdf) 
Handan JA LA Digital- digiboksien huolto-ohje (pdf)

Hewlett-Packard Enterprise

HPE:n tekninen tuki vastaa numerossa 020 353232

HP Inc.

http://www8.hp.com/fi/fi/contact-hp/phone-assist.html

HP:n DOA-PROSESSI 
DOA-tuotteen määritelmä:

  • DOA-tuote on tuote, joka ei toimi ensimmäisen asennuksen / käyttöönoton yhteydessä
  • DOA:sta on raportoitava HP-tukeen ja tukkurille 30 päivän kuluessa ostohetkestä

 

HUOM! Kun tuotteen ostosta kulunut yli 30 päivää, ota AINA yhteyttä HP:n tukeen.

HP Tukinumerot:

  • Yritystuotteiden tuki: +358 981 710 031
  • Kuluttajatuotteiden tuki: 09 81 710 005
  • Myyntipalvelukeskus (yleistä tuotetietoa, ei takuuasioita): 010 217 2700

 

HP tuotteiden takuuprosessi riippuu siitä, onko kyseessä yritystuote vai kuluttajatuote:

  • Yritystuotteita ovat yrityskannettavien, PC:n ja tehotyöasemien lisäksi esim. palvelimet, kytkimet, lasertulostimet ja MFP-laitteet.
  • Kuluttajatuotteiksi lasketaan Pavilion-kannettavat ja -PC:t, mustesuihkutulostimet, skannerit ja Photosmart-tuotteet.

 

Yritystuotteiden takuukäytäntö
Loppuasiakkaan/jälleenmyyjän oltava aina ensin yhteydessä HP tukeen, puh. +358 981 710 031.
Tuki päättää korjataanko/vaihdetaanko tuote heidän toimestaan, vai onko kyseessä DOA-tuote.

  • Jos korjataan/vaihdetaan, HP Tukikeskus ohjeistaa tarkemmin.
  • Jos tuote on DOA > HP Tukikeskus antaa asiakkaalle tapausnumeron ja lähettää sähköpostitse/faxilla DOA-lomakkeen (RMA Authorization Form) > kyseinen DOA-lomake toimitettava tukkurille RMA-haun yhteydessä. Ilman DOA-lomaketta takuuvaihto ei onnistu.

 

Tietyt yritystuotteiden optiot eivät vaadi DOA-lomaketta, mikäli loppuasiakkaan ostopäivästä on kulunut alle 30pv. Tällöin niille voidaan hakea RMA tukkurilta liittämällä loppuasiakkaan ostotosite hakuun.

Kuluttajatuotteiden takuukäytäntö

  • Loppuasiakas ottaa yhteyttä jälleenmyyjään
  • Jos tuotteen myynnistä on kulunut alle 30pv, jälleenmyyjä voi määritellä tuotteen DOA:ksi. HP tapausnumeroa ei tällöin tarvita, vaan jälleenmyyjä hakee tukkurilta RMA-numeron. RMA-hakuun on liitettävä loppuasiakkaan ostotosite, jolla todistetaan että ostosta on kulunut alle 30pv.
  • Mikäli ostosta on kulunut yli 30pv, laite oletuksena korjataan/vaihdetaan HP:n toimesta. Loppuasiakkaan on oltava tällöin yhteydessä HP kuluttajatuotteiden tukeen, puh. 09 81 710 005.

 

www.hp.fi -sivustolta löytyy paljon tietoa tukipalveluista, huoltokumppaneista sekä ratkaisuja ongelmatilanteisiin, laite-ajureita, ym.

HITACHI -projektorit
Valtuutettu Hitachi-projektorihuolto:
VisualService Finland Oy
Puh. (010) 832 9300
info@visualservice.fi
www.visualservice.fi

Intel

ALSO hoitaa Intelin tuotteiden DOA-vaihdot. (DOA = tuote on myyty loppuasiakkaalle 30 päivän sisällä) Mikäli loppuasiakkaan ostopäivästä on kulunut yli 30 päivää, jälleenmyyjän tulee ottaa yhteyttä suoraan Inteliin. Kätevimmin se onnistuu partneriportaalin kautta osoitteestawww.inteltechnologyprovider.com

Jabra

Jabran yritystuotteiden takuuvaihto toteutetaan kirjautumalla (tunnuksia annetaan jälleenmyyjille ja tukkureille) Jabra ServiceNet:iin:http://www.jabra.fi/pn/servicenet . Syöttämällä sinne tarvitut tiedot saadaan lopputuloksena .PDF tiedosto jossa on Postin palautuslähete. Tämä tiedosto voidaan lähettää loppuasiakkaalle, jolloin asiakas voi itse pakata vaihdettavan tuotteen laatikkoon, tulostaa palautuslähetteen ja liittää sen laatikon kylkeen. Tämän jälkeen paketti jätetään Postin kuljetettavaksi. Posti tuo sitten asiakkaalle takuuvaihdetun laitteen tilalle. Takuuvaihto lähetyksistä ei synny postikuluja asiakkaalle, eikä jälleenmyyjälle.

Jos jälleenmyyjällä tai tukkurin edustajalla ei ole Jabra ServiceNet tunnuksia, voi ne pyytää sähköpostitse osoitteesta jabrasupport.dk@jabra.com(asioimiskielet englanti, ruotsi ja tanska). Saman sähköpostin kautta saa tukea ServiceNet:n käyttöön.

Jabra takuuohjeet (.pdf)

Kramer

Takuuvaihto ei hoidu ALSOn kautta. Ottakaa yhteyttä suoraan Krameriin osoitteeseen joni@kramerav.fi, josta saatte jatko-ohjeet miten toimia.

Lenovo

LENOVO Puhelintukinumero on 09-74790 251.

Lenovo/ IDEA ja Essential-tuotteet: 9:00 - 18:00 maanantai-perjantai
THINK-tuotteet: 08:00-17:00 maanantai-perjantai
Palvelimet: 24*7

Takuukorjaukset IBM-vikailmoituskeskus ( Thinpad, Thinkstation and Thinkcentre)
puh. 09 74790 251 / 24H tai sähköisesti huoltokutsun voi avata osoitteessa: http://www.managedtechnicalsupportaccess.com/mtsarva

Lenovon kuluttajatuotteiden (esimerkiksi IdeaPad and B Series) takuuhuolto ja tukipalvelut ovat siirtyneet Medionille, uusi palvelunumero on 09 74790 251 tai elektronisesti osoitteessa reseller_fi@lenovo.com

  • Loppuasiakas ottaa yhteyttä jälleenmyyjään 14 vrk sisällä ostopäivästä.
  • Jos tuotteen myynnistä on kulunut alle 14 vrk, jälleenmyyjä voi määritellä tuotteen DOA:ksi. Tuotteelle pitää hakea tapausnumero Medionilta 14 vrk:n sisällä ja sen saatuaan jälleenmyyjä hakee tukkurilta heti RMA-numeron. RMA-pyyntöön on liitettävä loppuasiakkaan ostotosite, jolla todistetaan että ostosta on kulunut alle 14 vrk.
  • Viallinen tuote on palautettava tukkurille 28 pv kuluessa ostopäivästä.
  • Lenovo takuuhuolto (.pdf)

 

Lenovo varaosat
Varaosatilaukset:
https://flexcommunityesales.force.com/LenovoEsales 
https://www.medion.com/lenovoserviceshop/welcome

Lenovo puhelimet
Täytä RMA-hakemus oheiselle Excel -lomakkeelle ja lähetä se osoitteeseen: Motorola.de@vcklogistics.com

 

Tulosta “Lenovo-Moto_request-form-RMA_v1.4.xlsx” ja lisää siihen annettu RMA numero ja lähetä lomake viallisen tuotteen kanssa Mobylifelle, palautusohjeet löytyy osoitteesta http://mobylife.com/fi/ huoltoon toimittaminen.

Lexmark

Mustesuihkutulostimet:

Tulostimien RMA
Vian ilmaantuessa loppukäyttäjän on aina ensin soittettava Lexmarkin mustesuihkujen tuotetukeen 09-693 79 270, joka toteaa tuotteen RMA-tuotteeksi. (Ostokuitti säilytettävä takuun todentamiseksi).

Mikäli loppuasiakas on ostanut tuotteen 30 päivän sisällä ostokuitin päivämäärästä jälleenmyyjä vaihtaa viallisen tulostimen uuteen tai palauttaa loppukäyttäjälle rahat. Tämän jälkeen jälleenmyyjä hoitaa takuuvaihdon ALSOn kanssa.

Jos loppukäyttäjän ostopäivästä on kulunut yli 30 päivää, tulee loppukäyttäjän ottaa yhteyttä itse Lexmarkin mustesuihkujen tuotetukeen puh. 09-693 79 270, josta hoidetaan tuotteen takuuvaihto.

Tuotepuutokset/vialliset tarvikkeet:
Mikäli myyntipakkauksesta on puuttunut tarvikkeita tai ne ovat olleet viallisia (patruunat, virtajohto, manuaali, asennus CD) loppukäyttäjä ottaa yhteyttä Lexmarkin mustesuihkujen tuotetukeen puh 09-693 79 270 , josta hän saa puuttuvat tarvikkeet (ostokuitti tarvitaan takuun todentamiseksi).

Lexmarkin mustesuihkujen tuotetuki on avoinna arkisin klo 11.00-19.00.

Lasertulostimet ja matriisikirjoittimet:

Tulostimen RMA, puuttuvat /vialliset tarvikkeet
Vian ilmaantuessa loppukäyttäjän on aina ensin soittettava Lexmarkin lasertulostimien tuotetukeen 0203 26226, joka toteaa tuotteen RMA/DOA -tuotteeksi. (Ostokuitti säilytettävä takuun todentamiseksi). Tuessa neuvotaan asiakasta laitteiden käyttöön liittyvissä ongelmissa, jos laite todetaan vialliseksi tuki hoitaa myös tuotteen takuuvaihdon suoraan loppukäyttäjälle!

Mikäli myyntipakkauksesta on puuttunut tarvikkeita tai ne ovat olleet viallisia (värikasetit, virtajohto, manuaalit, asennus CD ..,) loppukäyttäjä saa tuen kautta puuttuvat tarvikkeet (ostokuitti tarvitaan takuun todentamiseksi).

Viallisten lasertulostimien, matriisikirjoittimien tai niiden oheislaitteiden RMA/DOA tapauksia ei hoideta ALSOn kautta!

Lexmarkin lasertulostimien tuotetuki on avoinna arkisin klo 11.00-19.00.
E-mail: supportfi@lexmark.fi
Lexmarking tuki- ja huoltokuvaustiedote (.pdf)

 

LG-Electronics

Ota yhteyttä takuuhuolto ja DOA -asioissa LG:n tukeen. 
Puhelimitse 0145471032 (palvelu on englannin kielellä) tai sähköpostitse b2b@lgservice.se.

Takuuhuoltoon tarvitset

  • vikakuvauksen
  • tuotteen mallimerkinnän ja sarjanumeron

 

Kuljetusvauriot: 
Huom! tarkistathan aina lähetyksen, kun kuljetusliike toimittaa paketin. Mikäli pakkauksessa on painaumia, pakkaus on rikki tai muuta poikkeavaa, ota kuva lähetyksestä kuljetusliikkeen läsnäollessa ja tee merkinnät rahtikirjaan. Paketti pitää myös avata, jotta voidaan varmistaa lähetyksen kunto. Mikäli kyseessä on kuljetusvaurio, lähetä kuvat ja reklamaatio ALSOlle osoitteeseen takuuvaihto@also.com ja ritva.virtanen@also.com

Matrox

Matrox-tuotteiden tekninen tuki jälleenmyyjille ja loppuasiakkaille:
rmaeurope@matrox.com

Tukipyynnön voi tehdä myös web-palvelun kautta osoitteessa https://rma.matrox.com/rmaguidelines.asp . Tukipyynnössä tulee käydä ilmi vikakuvaus sekä toimenpiteet mitä on jo yritetty (kaapelin/näytön vaihto, kortin kokeilu toisessa koneessa, ymv.).

Tuotteet pääsääntöisesti korjataan. Luottokorttipanttia vastaan on saatavilla myös Advance Replacement –palvelu. HUOM! Mura ja Extio-tuotteissa vaaditaan lisäksi tekninen RMA-validointi ennen palautusta (tukipyyntö edelleen yllaolevista osoitteista).

 

Microsoft OEM

OEM median vaihto
Onko asiakkaasi saanut viallisen OEM median tai onko mediasi vahingoittunut asennuksen aikana? Nyt voit anoa korvaavaa mediaa myös verkon yli.

Seuraavissa tapauksissa voit anoa uutta mediaa

  • CD ei asennu oikein
  • CD on selkeästi vioittunut
  • CD vioittui asennuksessa

 

Seuraavat OEM ohjelmisto versiot ovat tuettuja:

  • Small Business Server — 2003 Editions
  • Windows Server ® — 2003 Editions
  • CRM Small Business Edition Server
  • Data Protection Manager Server

 

Jos haluat anoa korvaavaa mediaa, ole hyvä ja täytä oheinen online osoitteessa http://oem.microsoft.com/script/mr/MediaReplacement.aspx

Edellyttää rekisteröitymisen partner ohjelmaan. Ohjelmaan liittymisestä lisätietoa osoitteesta https://partner.microsoft.com/global/30000104

Microsoft Xbox

Xbox asiakastuki
Suomenkielinen puhelintuki palvelee numerossa: 0800 119 424 tai +358 9 693 794 15
Kuulovammaiset (TTY-laite): 0800 119 425

Puhelintuen aukioloajat: Arkisin: klo 10.00 – 18.00 La - Su: Suljettu

Suomenkielinen verkkotukipalvelu ja sähköpostituki: http://support.xbox.com/fi-fi/

Jälleenmyyjien tuotetuki sekä usein kysytyt kysymykset (.pdf)

MSI

HUOM! MSIn komponenttien takuut hoitaa ALSO, ota yhteyttä takuuvaihtoon: takuuvaihto@also.com

MSI KANNETTAVIEN JA PÖYTÄKONEIDEN TUKI- JA TAKUUOHJE
Tekninen tuki

  • Teknisen tuotetuen puhelinnumero on 010 310 8136. Palvelukielet suomi ja englanti. Avoinna arkisin klo 8.00-17.00.

 

Takuukäytäntö

  • 1. Tuotteille on voimassa kahden vuoden nouto + palautustakuu. Akuille ja mahdollisille oheistuotteille (hiiret, näppäimistöt) on voimassa vuoden takuu. Asiakas voi olla yhteydessä suoraan huoltopalveluntarjoajaan, joka on Suomessa Infocare. PUHELINNUMERO: 010-574 5200
  • 2. Takuuaika alkaa ostohetkestä. Asiakkaan on kyettävä esittämään kuitti tai lasku ostosta takuuvaatimuksen liitteeksi.
  • 3. Lisäksi MSI tarjoaa kolmen kuukauden takuun huollolle (vain huolletuille osille), mikäli normaalitakuu ei ole enää voimassa.
  • 4. Mikäli tuotteessa on useita vikaantumiskertoja, MSI toimittaa asiakkaalle uuden vastaavan tuotteen, tai mikäli sellaista ei ole, hyvittää tuotteen hinnan seuraavissa tapauksissa:
    • 1. Kolme huoltoa samasta syystä kahden vuoden takuuajan aikana
    • 2. Tai neljä huoltoa eri syistä kahden vuoden takuuajan aikana.
    • 3. Huoltokerroiksi ei lasketa käyttäjästä johtuvia, takuuajan ulkopuolisia tai vain päivityksiä sisältäviä huoltoja, eikä sellaisia kertoja, jolloin mitään vikaa ei löydy.
    • Huollossa olevan tuotteen tilannetta voi kysyä numerosta: 010-574 5200

 

DOA käytäntö
Mikä tahansa laite, jossa on vakava laitteistovika korvataan uudella tuotteella asiakkaalle, mikäli seuraavat ehdot täyttyvät:

  • 1. Asiakkaan on raportoitava tuotteensa DOA:ksi 8 kalenteripäivän kuluessa ostopäivästä. Kuitti tai lasku tuotteen ostosta vaaditaan todisteeksi ostohetkestä. Raportointi on tehtävä Infocarelle joko asiakkaan tai jälleenmyyjän toimesta. PUHELINNUMERO: 010-574 5200
  • 2. Mikäli Infocare hyväksyy tuotteen DOA:ksi, korvataan asiakkaalle uusi vastaava tuote. Uusi tuote lähetetään ALSOlta jälleenmyyjälle, joka toimittaa sen edelleen asiakkaalle. Mikäli vastaavaa tuotetta ei ole saatavilla, hyvitetään ostohinta.

 

DOA lisäohjeistus jälleenmyyjille

 

 

Netgear

Jos tuote ei toimi takuuaikana, se korjataan tai vaihdetaan samanlaiseen tai toiminnaltaan vastaavaan tuotteeseen veloituksetta NETGEARin harkinnan mukaan, kun asiakas palauttaa viallisen tuotteen NETGEARin valtuutettuun huoltopisteeseen rahtikulut maksettuina ja esittää NETGEARille todistuksen ostopäivästä. Korjattu tai vaihdettu tuote toimitaan asiakkaalle rahtikulut maksettuina.

Vaihdetut tuotteet saattavat olla korjattuja, tai ne voivat sisältää korjattuja osia. Jos NETGEAR päättää olla korjaamatta tai vaihtamatta viallista tuotetta, se hyvittää ostetun tuotteen hinnan.

Takuu ei ole voimassa, jos tuote on NETGEARin arvion mukaan vioittunut kuljetuksen, käsittelyn, varastoinnin, onnettomuuden tai väärinkäytön seurauksena tai jos sitä on käytetty tai huollettu tuotetta koskevien käyttöohjeiden vastaisesti, jos sitä on millään tavalla muutettu tai jos sen sarjanumero on poistettu tai turmeltu. Takuu raukeaa, jos tuotetta korjaa joku muu taho kuin NETGEAR tai sen valtuuttama huolto. Tämän takuun mukaiset NETGEARia koskevat vastuut rajoittuvat takuun alaisen tuotteen ostohintaan.

Loppuasiakkaan tai tuotteen myyneen jälleenmyyjän tulee hankkia NETGEARilta tuotepalautusnumero (RMA-numero) ennen viallisen tuotteen palauttamista. Kaikki vialliset tuotteet palautetaan NETGEARille rahtikulut maksettuina. NETGEAR ei lunasta lähetyksiä.

Mikäli tuote on ostettaessa toimimaton (DOA), tuotteen voi palauttaa RMA:na ALSOn takuuvaihtoon. Palautusnumeron saa osoitteestatakuuvaihto@also.com DOA-aika lasketaan loppuasiakkaan ostopäivästä alle 30 päivää ja tuotteen palautuessa tulee ostokuitti liittää mukaan.

Tekninen tuki loppuasiakkaille ja SOHO-tuotteille numerossa 020 773 8790 suomenkielellä toimistoaikoina.

Lisätietoa (.doc)

Nikon

Kaikkien Nikon-kameroiden huolto ja korjaustoiminta siirtyy 1.10.2005 lähtien JAS Tekniikan ammattitaitoisiin huolto- ja korjauspisteisiin Helsingissä ja Turussa, joten tästä päivästä eteenpäin kaikki huollettavat ja korjattavat Nikon-kamerat tulee lähettää alla mainittuihin JAS Tekniikan huoltopisteisiin.

Helsingin yhteystiedot:
JAS Tekniikka Oy Mannerheimintie 160 B 00300 HELSINKI
Puh: 0102923000
Palvelu tapahtuu arkisin 09.00 – 17.00

Turun yhteystiedot:
JAS Tekniikka Oy Maariankatu 1 20100 TURKU
Puh: 0102923000
Palvelu tapahtuu arkisin 09.00 – 17.00

e-mail: info@jastekniikka.fi

Huoltotyöt voidaan toimittaa JAS Tekniikan pisteisiin seuraavasti:
Yksityisasiakkaat: Postipaketti
Yritysasiakkaat: Schenker Express-pakettina tai Postipakettina

Takuuhuollon olleessa kyseessä muista toimittaa oikein täytetty takuulappu tai ostokuitti kameran mukana.

Oki

http://www.oki.fi/support/index.aspx

Tuotetuki
Valitsemalla mallin alla olevista pudotusvalikosta, pääset tietyn mallin tuotetukisivustolle. Tekninen tukemme palvelee numerossa 0207 900 804 taisupport@oki.fi. Mikäli laitteesi tarvitsee huoltoa, pyydämme täyttämään huollontilauskaavakkeen tai ottamaan yhteyttä paikalliseen valtuutettuun OKI-huoltoon.

Philips

Oy Philips AB Kulutuselektroniikan huoltokäytäntö

Tuotteet tulee reklamoida suoraan Philips Xpos järjestelmään omilla tunnareillanne.

 

Philips näytöt - For Public Signage Displays
Warranty and Service Information Manual 2017 (.pdf)

Pinnacle

Tuotetuki ja käyttöopastus
Puh. 09-8171 0227
asiakaspalvelu@futureretail.fi

Takuuvaihto
rma@pinnacle.fi

Pioneer

Takuu hoituu huoltoliikkeen kautta:

Huolto
Simson Huoltopalvelut Oy
Karvaamokuja 1
00380 Helsinki

Avoinna: ma-pe 08.00 - 16.00
Puhelin: 020 798 1100
Sähköposti: myynti@simson.fi
www.simson.fi

Pioneer tuotetuki:
Arkisin: klo 08.00 - 16.00
Puhelin: 020 7749 783

Plantronics

Loppuasiakas voi hoitaa takuun itse. Suositeltavaa on, että asiakas tekee takuuvaihto-pyynnön Plantronicsin sivuilta, joka on helpoin ja nopein tapa:https://www.plantronics.com/fi/customer/account/login/

Puhelimitse tai sähköpostitse, yhteys Plantronics tekniseen tukeen (TAC, Technical Assistance Center), joka palvelee sekä englanniksi että ruotsiksi.
Puhelimitse: 0800-117 095 (ilmainen numero, auki arkisin toimistoaikoina, numero löytyy myös www.plantronics.fi sivun yläreunasta)

Sähköpostitse: headset.helpline@plantronics.com (englanniksi ja ruotsiksi)

QNAP

Takuuaika 2 vuotta

Kaikissa tapauksissa ensin yhteys Qnapin suuntaan https://helpdesk.qnap.com / , jos/kun saatte tapausnumeron, voidaan alle 6 kk:ta sitten ostetuille kirjata RMA ALSOlle, jolla tuotteen voi palauttaa ja siitä kirjataan hyvityslasku.

Yli puoli vuotta vanhat tuotteet menevät korjaustakuuseen suoraan Qnapille. Pyynnön voi tehdä osoitteessa: https://helpdesk.qnap.com/

Sandiskin

Sandiskin tekninen tuki:
https://kb.sandisk.com/

Samsonite

Samsonite takuu & huoltomenettely
Kuluttaja ottaa suoraan yhteyttä takuukorjaamoon, joka tekee päätöksen siitä onko tuote takuun alainen asia vai maksullinen korjaus. Huoltoasioissa samalla tavalla. Huoltoliike hoitaa kaiken mitä liittyy takuumenettelyyn.

Pehmeiden ja kovien tuotteiden takuukorjaukset:
Akaan Suutari
Kurkelantie 1
37800 TOIJALA

Aukioloajat: ma suljettu, ti-pe 9.30 - 17.00, la 9.30 - 13.00
Puh/fax: 03-542 4059
Yhteyshenkilö: Taina Elfvengren-Laaksonen
Lähetykset: Matkahuollon kautta

Kovien tuotteiden takuukorjaukset:
Erikoislaukkukorjaamo
Museokatu 44
00100 HELSINKI

Aukioloajat: ma-pe: 10.00 - 120.00, 12.30 - 18.00. La suljettu
Yhteyshenkilö: Jaakko Pohjalainen
Lähetykset: Matkahuollon kautta

Samsung

Samsung tulostimet
B2C / XPOS / RMA
Contact information
Dealer Information, Model code, Serial number and Proof of purchase are minimum requirements for all communication. Samsung Support For technical support & service request for In home & Pickup service.

Open Monday to Friday 8:00-19:00 and Saturday 10:00-15:00
+358 030 62 27 515
Website: www.samsung.se (dk/no/fi)
Chat, E-mail, FAQs, Updates, Warranty information and more

 

B2B + Knox tuki / SSD
12 Contact information
Customer information, model code and serial number are minimum requirements for all communication. Samsung B2B Support For technical support & service request.

Support is open business days 08:00-17:00 (local time)
+358 030 62 27 515 b2b.fi@samsungsupport.net
Website: www.samsung.se (dk/no/fi)
Chat, e-mail, FAQs, updates, warranty information and more

Samsung kannettavat
Samsungin kannettavilla on 2 vuoden takuu. Tuotteita ei lähetetä ALSOlle, vaan huoltoliikkeet hoitavat kaikki huolto- ja mahdolliset vaihtotapaukset takuuaikana ja sen jälkeen.

Samsung näytöt
Samsungin B2B –näyttöjen takuuaika on 36kk, B2C –näyttöjen takuuaika on 24kk. Tuotteita ei lähetetä ALSOlle, vaan huoltoliikkeet hoitavat kaikki huolto- ja mahdolliset vaihtotapaukset takuuaikana ja sen jälkeen.
LFD ja Hotelli TV huoltokuvaus (.pdf)

Kuluttajanäytöt
http://www.samsung.com/fi/info/contactus/# 
Puh. 0306227515 tai asiakaspalvelu chat

Kodinelektroniikka
ALSOlla myytävissä Samsung kodinelektroniikkatuotteissa on 2 vuoden takuu. Tuotteilla on korjaustakuu, joten tuotteita ei lähetetä ALSOlle. Kaikki huolto- ja vaihtotapaukset hoitaa huoltoliike takuuaikana ja sen jälkeen.

Kodinkoneet
ALSOlla myytävissä Samsung kodinkoneissa on 2 vuoden takuu. Tuotteilla on korjaustakuu, joten tuotteita ei lähetetä ALSOlle. Kaikki huolto- ja vaihtotapaukset hoitaa huoltoliike takuuaikana ja sen jälkeen.

Digi- ja videokamerat
ALSOlla myytävissä Samsung digi- ja videokameratuotteissa on 2 vuoden takuu. Tuotteilla on korjaustakuu, joten tuotteita ei lähetetä ALSOlle, Kaikki huolto- ja vaihtotapaukset hoitaa huoltoliike takuuaikana ja sen jälkeen.

Matkapuhelimet
Takuuaika Samsung matkapuhelimissa on 24 kk ja matkapuhelintarvikkeissa 12 kk. Kaikki huolto- ja vaihtotapaukset hoitaa huoltoliike takuuaikana ja sen jälkeen.

Tallennustuotteet (SSD –kiintolevyt, flash, USB-muistit sekä optiset asemat)
ALSO hoitaa takuun.

Samsung Huoltopisteet Suomessa

 

Takuukäytäntö-ohjeistus

 

 

 

Siemens

Euroset/Gigaset puhelimet

ALSOn normaali takuuvaihtokäytäntö, oletuksena viallisen tuotteen hyvittäminen.

Silentium PC

SilentiumPC tuotteissa RMA-pyynnöt suoraan valmistajalle.
rma@silentiumpc.com

Voit olla myös yhteydessä tekniseen tukeen.
support@silentiumpc.com

Symantec

Retail ja OEM-tuotteet:
RMA-palautus hoidetaan ALSOn takuuvaihdon kanssa.

Lisenssituotteet:
RMA-palautus hoidetaan ko. tuotepäällikön kanssa.

Palomuurituotteet:
Ongelmatilanteissa loppuasiakkaan pitää ensin soittaa Symantecin tukinumeroon 09-229 30417. Tämän jälkeen Symantec päättää onko palomuuri palautuskelpoinen vai ei. Mahdollinen palautus ja korvaava tuote hoidetaan suoraan Symantecin kanssa. Tukkuri EI ole palautusprosessissa mukana. Huom! Asiakkaan pitää olla rekisteröitynyt Symantecille palomuurin asennusvaiheessa.

Telewell

Telewell Oy
Alhotie 14 B, 04430 Järvenpää
puh. 09 - 2790 0469
email: myynti@telewell.fi
http://www.telewell.fi/index.php?node_id=16858

Toshiba

Toshiban huoltokumppaneina Suomessa on Infocare (puh. 09-561 86 130). Mahdollisessa vikatilanteessa (myös DOA) asiakas ottaa yhteyttä numeroon 0800 111332. Huoltonumero vastaa arkisin klo 9.00-18.00.

Huollon nopeuttamiseksi asiakkaalla on hyvä olla esillä seuraavat tiedot:

 

Wacom

Ota ensin yhteyttä tukeen:
http://www.wacom.com/en-us/contact

Jos tuki hyväksyy tuotteen voi tälle pyytää RMA:n osoitteesta takuuvaihto@also.com

Yamaha

Yamaha Huolto & Takuu:
Miro Oy, Toni Popper, Valimotie 1 B
00380 HELSINKI
Puh. 0408407395.
toni.popper@mirooy.com

Yamaha kitarat
Ota yhteyttä Kari Rantapuro
kari.rantapuro@f-musiikki.fi
010-320 7372.

Yubico

Viallisesta tuotteesta kirjataan RMA suoraan valmistajalle osoitteessa:
https://www.yubico.com/support/raise-ticket/

Yubico tuotteilla on 12 kk rajoitettu valmistajan takuu.

Yepzon

YEPZON-PAIKANTIMIEN TAKUU JA DOA-OHJEET

Yepzon-paikantimilla on kahden vuoden palautustakuu.
Ennen palautusta Yepzonin kanssa tarkistetaan käyttäjätuen avulla, onko laite liikennöinyt palvelimella vai tarvitaanko käyttäjäopastusta:

0600 01515, 1,98€/min + pvm, arkisin klo 8–22
support@yepzon.com

Jos laite todetaan toimimattomaksi, se palautetaan osoitteeseen:
Yepzon Oy
Finlaysoninkuja 9
33210 Tampere

Mikäli ketjuun kuuluu useampia myymälöitä, palautukset tehdään keskitetysti kolmen kuukauden välein. Yepzon lähettää tilalle uuden vastaavan laitteen.

ZyXEL

Takuukorjaus (RMA)
Huomaa, että mikään näissä takuuehdoissa ei kumoa tai heikennä sinun laillisia oikeuksiasi kuluttajana.

ZyXEL tuotteilla on rajallinen takuu, joka kattaa valmistusprosesseissa tai materiaaleissa olevat virheet. Jos ZyXEL tuote hajoaa sille annettuna takuuaikana, korvaa ZyXEL tuotteen näiden takuuehtojen mukaisesti. Takuuaika voi vaihdella tuotemallista riippuen. Tuotteesi takuuajan löydät sivulla joka kuvaa palvelutasot .

Mikäli uskot tuotteesi olevan viallinen tai huollon tarpeessa, sinun tulee ottaa yhteys ZyXELin tukeen, saadaksesi RMA-numeron. Tuotteet, jotka lähetetään huoltoon ilman RMA-numeroa ja täytettyä RMA vikakuvaus -kaavaketta, palautetaan asiakkaalle ilman, että tuotteelle on tehty toimenpiteitä.

Ennen kuin olet yhteydessä ZyXEL tukeen, ole ystävällinen ja varmista seuraavat:

  • Tuotteesi on päivitetty uusimmalla ohjelmistolla, mikäli mahdollista.
  • Kaikki vikamääritykset, jotka ovat kuvattu Pikaohjeessa, on käyty läpi ja kokeiltu.

 

Laiteohjelmiston, pikaohjeet ja käyttöohjeet löydät meidän web -sivuiltamme ftp.zyxel.fi

Mikäli tuote on lähetetty meille huoltoon ja tarkistuksessa huomataan, että tuote ei ole viallinen vikakuvauskaavakkeen mukaisesti, ZyXEL varaa oikeuden laskuttaa käsittelykulut sekä työkorvauksen 30 minuutin ajalta, jona tuotetta testataan.

ZyXEL takuu ei ole voimassa mikäli ZyXELin arvioinnin mukaan jotain seuraavista on tapahtunut:

  • Tuotetta on avattu tai muutettu jollain tavalla
  • Tuote vioittunut väärinkäytöstä johtuen
  • Tuotetta on käsitelty määräysten vastaisesti
  • Tuote on vaurioitunut kuljetuksessa tai varastoinnissa
  • Tuote on vaurioitunut ulkopuoliset tekijän kuten tulipalon, vesivahingon, ukonilman seurauksena.
  • Tuote on vaurioitunut lemmikin, lapsen tai muun kolmannen osapuolen toiminnan seurauksena.
  • Tuote on vaurioitunut normaalista poikkeavasta käytöstä ja kulutuksesta johtuen.
  • Sarjanumero on poistettu tai muutettu

 

Mikäli huoltoon lähetetty tuote ei kuulu takuun piiriin, ZyXEL varaa oikeuden laskuttaa käsittelykulut sekä korvaavan tuotteen hinnan. Lisälaitteet eivät kuulu takuun piiriin, lukuun ottamatta laitteen toiminnan kannalta oleellisia lisälaitteita, kuten virtalähteitä. Lisälaitteita ei pidä lähettää huoltoon, ellei ZyXEL-tuki ole niin erikseen pyytänyt.

Kun lähetät tuotteen huoltoon (RMA)

  • Ota yhteys ZyXEL-tukeen saadaksesi RMA-numeron. Miten otan yhteyden ZyXEL-tukeen ?
  • Täytä RMA-kaavake sisältäen eritellyn vikakuvauksen. RMA kaavake (.pdf)
  • Liitä mukaan kuittikopio tai muu ostotodistus
  • Merkitse RMA-numero selvästi paketin lähetyskorttiin

 

Lähettäessäsi tuotteen huoltoon (RMA), varmista, että tuote on pakattu alkuperäiseen pakkaukseen tai riittävän hyvin, jotta tuote ei vahingoitu lähetyksessä. Kuluttajalla on oikeus lähettää tuote huoltoon vastaanottajan laskuun (normaali postipaketti 14). Vastaanottajan maksaessa postimaksun, tulee paketissa olla ZyXEL Communications Oy:n asiakaspalautusnumero, jonka saat postitoimistosta. Asiakkaan vastuulla on säilyttää todiste paketin lähettämisestä (postipaketin pakettinumero), mikäli pakettia ei missään vaiheessa ole vastaanotettu ZyXELillä.

Sama, kunnostettu laite tai vastaava tuote, jossa on vähintään samat toiminteet lähetetään asiakkaalle. Tämä palvelu on paras mahdollinen ja riippuu korjausajasta, varaston tilanteesta, jne. Keskimääräinen palautusaika tuotteille on 7 työpäivää siitä, kun tuote on vastaanotettu huollossa. Tuotteet palautetaan asiakkaalle normaalilla postipalvelulla, ja postikuluista vastaa ZyXEL.

Tuen yhteystiedot

ZyXEL-kuluttajatuotteilla on ilmainen käyttöönottotuki, joka on voimassa kolme kuukautta ostopäivästä. Käyttöönottojakson jälkeen tuki on maksullinen.
Käyttöönottotuki palvelee numerossa 09 – 4780 8411 arkisin kello 9-17 (3kk ostopäivästä)
Maksullinen tukinumero 0600 1 5511 (0,95€/min + pvm) on auki arkisin 9-17.
Pidäthän huolen soittaessasi tukeen että sinulla on käsillä seuraavat tiedot:

  • Laitteen malli (esimerkiksi P-660HW-D1) • Laitteen sarjanumero (Yleensä laitteen pohjassa, esimerkiksi S5Y12345678 tai S060Y12345678)
  • Käyttämäsi Internet palveluntarjoaja, liittymän tyyppi ja nopeus
  • Maksuttomassa numerossa laitteen ostopäivä ja tieto mistä laite on hankittu.
  • Mikäli käytössänne on ns. PPPoE-liittymä, käyttäjätunnus ja salasana

 

Huolto
ZyXEL-tuotteilla on kahden vuoden korjaamotakuu. Epäillessänne ZyXEL-laitetta vialliseksi ottakaa yhteyttä ZyXEL huoltoon joko puhelimitse 09 – 4780 8411 tai sähköpostilla takuu@zyxel.fi.

Seuraavat tiedot on esitettävä takuuta varten:

  • Tuotenumero (esim. ES-1124)
  • Sarjanumero (yleensä laitteen pohjassa)
  • Kattava vikakuvaus
  • Laitteen ostokuitti tai sen kopio

 

Muuta
Katso lisäksi kohdasta Tuki/Takuuehdot tarkemmat tiedot

  • Dimension kytkinten elinkäisestä takuusta
  • Dimension kytkinten ja ZyWALL palomuurien vaihtotakuusta
  • Dimension kytkinten ja ZyWALL palomuurien on-site vaihtotakuulaajennuksesta